Testimonial

Marjolein

Profielfoto van Marjolein
RUD Drenthe

Medewerker bodem

"Ik zit dankzij groeimogelijkheden nu echt op mijn plek bij de RUD."
Dat ik bij de RUD zou blijven had ik in het begin niet verwacht, maar door mijn groeimogelijkheden zou ik nu niet anders meer willen, ik zit echt op mijn plek!

Nadat ik afgestudeerd was aan de Universiteit van Groningen ben ik op zoek gegaan naar een baan. Ik heb sociologie gestudeerd, maar ik merkte dat veel van de banen in dat werkveld vooral in het Westen waren. En ik wilde graag in het Noorden blijven. Daarom deed ik een oproep via Linkedin met de vraag 'wie heeft er een baan voor mij?'. Zo ben ik eerst bij detacheringsbureau Public Support terecht gekomen en ben ik daar aangenomen.

Mijn eerste opdracht via Public Support was bij de RUD, ik startte in september 2019. In eerste instantie om ondersteunende taken te doen bij het bedrijfsbureau als frontofficemedewerker. Dat heb ik een aantal maanden gedaan. Toen er een project vrijkwam vonden veel collega's mij daar geschikt voor, het milieulocatiebestand op orde brengen. Daar ben ik heel 2020 mee aan de slag gegaan gecombineerd met nog een aantal lopende frontoffice taken. In april 2021 heb ik afscheid genomen van detachering en ben ik in vaste dienst gekomen bij de RUD.

Na een tijdje werkzaam te zijn geweest bij het bedrijfsbureau, kwam er een kans op mijn pad bij team Bodem. Daar ging een collega met pensioen en haar taken moesten overgenomen worden. Eerst deed ik dat erbij voor twee dagen per week, maar uiteindelijk kwam de fulltime functie vacant en besloot ik te solliciteren. Ik werd aangenomen! Mijn kennis deed ik op door in zaken te duiken, veel te praten met collega's en door interne en externe opleiding. Dat ik bij de RUD zou blijven had ik in het begin niet verwacht, maar door mijn groeimogelijkheden zou ik nu niet anders meer willen, ik zit echt op mijn plek!

Hoe ziet mijn werkdag eruit?

Ik heb een echte kantoorbaan, maar wel een hele diverse. Nieuwe zaken op het gebied van bodem komen als eerste bij mij binnen en aan het einde sluit ik deze ook af. Hierbij houd ik goed in de gaten of alles binnen de termijnen wordt afgehandeld. De werkverdeling en het zorgen voor de juiste mensen op een zaak is één van mijn belangrijkste taken. Ik werk op de achtergrond mee aan dossiers, waarvan de verantwoordelijkheid bij mijn collega adviseurs ligt. Ik check nieuw binnengekomen zaken, schakel een jurist, toezichthouder en projectleider in en zet hen bij elkaar voor overleg. Je kunt hierbij denken aan zaken als het gaat om een bodemverontreiniging of bijvoorbeeld een evaluatie van een bodemsanering die wij dan beoordelen. Ook behandel ik de informatieverzoeken van belanghebbenden (bijvoorbeeld makelaars en onderzoeksbureaus) die meer over de staat van de bodem willen weten.

Wat is er zo fijn aan werken bij de RUD?

Het enthousiasme van al mijn collega's. Mensen zijn zeer betrokken bij hun werkveld en het milieu. Er wordt als team echt gekeken naar het gezamenlijke doel en wat wij kunnen bereiken als RUD. Dat vind ik echt fantastisch. Daarnaast zijn er veel ontwikkelmogelijkheden binnen onze organisatie. Dat komt deels door je eigen inzet, maar ook omdat daar ruimte voor is en collega's elkaar daar ook in verder helpen.

Wat ik ook prettig vind is de relatief platte organisatiestructuur. Iedereen is goed benaderbaar, zelfs de directrice en onze teamleiders. Ik ervaar geen afstand en ook de samenwerking tussen onze teams ervaar ik als laagdrempelig. De RUD is nog in ontwikkeling, maar de afgelopen twee jaar zijn we enorm vooruitgegaan. En dat doen we echt samen!

De fijnste punten vind ik:

  • Betrokkenheid van collega's onderling, op gebied van het milieu en het werkveld.
  • Transparantie, waaronder de wekelijkse terugkoppeling vanuit de directie en het MT over de stand van zaken.
  • Ontwikkelmogelijkheden voor iedereen die zou willen doorgroeien.
Terug naar overzicht

Wil je onze vacatures ontvangen?

Registreer je dan!